Tussel


In Tussel you play as a child during its first few years in life, trying to be happy.
Spela spelet

Spelet i korthet

Kontrollera ett barn i en autoscroller genom barnets tidiga liv. Ge barnet en god barndom genom att leka i minispel och undvika gräl.

Vad blev bra

Riktigt bra grafik och ljud/musik. Ett av de första spelen jag gjort där vi hade en dedikerad grafiker och en dedikerad ljud-/musikperson.

Under credits är det möjligt att hoppa omkring på skaparnas namn och på små narrativ. Det var ett sista minuten-tillägg och jag blev väldigt nöjd med det.

Samarbetet under produktionen fungerade förvånansvärt bra med tanke på att nästan alla var främlingar för varandra. Jag tror att detta till viss del har att göra med att jag hade en färdig idé som de övriga fick ansluta till. Jag vet inte om min idé var särskilt bra till att börja med, men vi kunde i alla fall fokusera på att arbeta istället för att komma överens om en idé.

Vad blev mindre bra

Minispelen är inte så engagerande. De återkommer dessutom flera gånger vilket gör spelet repetitivt.

Hur glatt barnet är visas genom ett färgat filter. Ju blåare spelet blir desto lägre lycka har barnet. Detta tror jag inte är helt tydligt.

Detaljer

Tussel gjordes i Construct 2. Alla assets skapades av vårt team Tusselag Productions.

Spelet gjordes till Ludum Dare 38, april 2017. Temat var: A small world.

Tusselag Productions
Programmering och koncept: Anders Franklin
Grafik och animation: Jimmy Brathen
Musik och ljud: Therese Forsberg
Story och level design: Sara Charléz
Mer grafik: Ulrika Sandberg
Inledande stöd: Andreas Lundberg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *